15 års erfaring med å hjelpe bedrifter
velge bedre programvare

Hva er MaintainX?

MaintainX er en av de verdensledende plattformene for arbeidsflytstyring for industrielle arbeidere og arbeidere i frontlinjen. Det er et moderne, IoT-aktivert skybasert verktøy for vedlikehold, sikkerhet og drift på utstyr og anlegg.

MaintainX hjelper bedrifter med å spore reaktivt og forebyggende vedlikehold, samt kontrollere den daglige driften, som sikkerhetsinspeksjoner, kvalitetsinspeksjoner og driftssjekklister – alt med et digitalt revisjonsspor

Hvem benytter MaintainX?

Produksjon, industri, driftsledere, offentlige myndigheter, skoler, overnatting, driftsteam, flåteledere, restauranter, lager, kirker, detaljhandel, sikkerhet/HMS. Fra små og mellomstore bedrifter til store konserner.

Hvor kan MaintainX benyttes?

Skybasert
Lokalt

Om leverandøren

  • MaintainX
  • Sted: San Francisco, USA
  • Grunnlagt i 2018

Support for MaintainX

  • Telefonstøtte
  • Døgnet rundt
  • Chat

Tilgjengelige land

Australia, Brasil, Canada, India, Irland og 8 andre

Språk

engelsk, fransk, spansk, tysk

Priser for MaintainX

Startpris:

USD 0,00/måned
  • Ja, har gratis prøveperiode
  • Ja, har gratisversjon

MaintainX har en gratisversjon og tilbyr en gratis prøveperiode. Betalt versjon av MaintainX starter på USD 0,00/måned.

Om leverandøren

  • MaintainX
  • Sted: San Francisco, USA
  • Grunnlagt i 2018

Support for MaintainX

  • Telefonstøtte
  • Døgnet rundt
  • Chat

Tilgjengelige land

Australia, Brasil, Canada, India, Irland og 8 andre

Språk

engelsk, fransk, spansk, tysk

Videoer og bilder av MaintainX

MaintainX-programvare – 1
MaintainX-programvare – 2
MaintainX-programvare – 3
MaintainX-programvare – 4
MaintainX-programvare – 5
Se 6 til
MaintainX-video
MaintainX-programvare – 1
MaintainX-programvare – 2
MaintainX-programvare – 3
MaintainX-programvare – 4
MaintainX-programvare – 5

Funksjoner i MaintainX

  • (CAPA) Korrigerende og forebyggende tiltak
  • Adgangskontroller/-tillatelser
  • Aktivitetsdashbord
  • Aktivitetssporing
  • Analyse av historiske trender
  • Arbeidsflytkonfigurasjon
  • Arbeidsordrehåndtering
  • Arbeidsordreopprettelse
  • Autofyll
  • Automatisering av forretningsprosesser
  • Avtalestyring
  • Bildetaking
  • Brukeradministrasjon
  • Dataimport/-eksport
  • Datainnhenting og -overføring
  • Datavisualisering
  • Delestyring
  • Dokumentledelse
  • Dra og slipp
  • Eiendelplanlegging
  • Eiendelssporing
  • Eiendomskapitalforvaltning
  • Elektronisk signatur
  • Fakturering og regningsskriving
  • Fasilitetsplanlegging
  • Fillagring
  • For mekanisk utstyr
  • For skoler
  • Forebyggende vedlikehold
  • Forhandlerstyring
  • Frakoblet tilgang
  • Godkjenningsprosesskontroll
  • Grafisk arbeidsflytredigerer
  • Hendelseshåndtering
  • Historikkrapportering
  • Ingen kode
  • Innkjøpsordrehåndtering
  • Innsjekking/utsjekking
  • Inspeksjonsstyring
  • Inventarbeholdningssporing
  • Inventarkontroll
  • Inventarstyring
  • Jobbadministrasjon
  • Jobbsporing
  • KPI-overvåking
  • Kalenderbehandling
  • Kalibreringsstyring
  • Kjøretøyinformasjon
  • Kodehåndhevelse
  • Kostnadssporing
  • Kundedatabase
  • Livssyklusstyring av eiendeler
  • Mobiltilgang
  • Multiplassering
  • Nedetidssporing
  • Oppgavebehandling
  • Oppgaveplanlegging
  • Overvåking i sanntid
  • Posisjonssporing
  • Prediktivt vedlikehold
  • Prosess-/arbeidsflytautomatisering
  • Påminnelser
  • Rapportering og statistikk
  • Rapportering/analyse
  • Rapportmaler
  • Reparasjonssporing
  • Revisjonsspor
  • Rollebaserte tillatelser
  • Samarbeidsverktøy
  • Samsvarsporing
  • Samsvarsstyring
  • Sanntidsanalyse
  • Sanntidsdata
  • Servicehistorikk
  • Skjemaadministrasjon
  • Skjemaopprettelse og -design
  • Sporing av utstyr
  • Strekkode-/billettskanning
  • Strekkoder/RFID
  • Styring av IT-aktiva
  • Styring av arbeidsflyt
  • Styring av faste aktiva
  • Søk/filter
  • Teknikerstyring
  • Tidsplanlegging
  • Tilpassede rapporter
  • Tilpassede skjemaer
  • Tilpasset dashbord
  • Tredjepartsintegrasjoner
  • Utstyrsstyring
  • Varsler/meldinger
  • Vedlikehold av utstyr
  • Vedlikeholdsplanlegging
  • Vedlikeholdsstyring
  • Ytelsesstatistikk
  • Årsaksanalyse

Alternativer for MaintainX

Housecall Pro er en topprangert forretningsløsning for fagfolk innen hjemmetjenester for å effektivisere planlegging, utsending, betalinger og mer.
FieldAware, som nå inngår i GPS Insight, er en programvare for felttjenesteadministrasjon som automatiserer arbeidsflyten og maksimerer effektiviteten.
monday.com er et skybasert arbeidssystem, hvor team driver sine prosjekter og hverdagslige oppgaver, enten de er på kontoret, hjemme eller på farten. Lær mer om monday.com

Anmeldelser av MaintainX

Gjennomsnittlig score

Samlet
4,8
Lett å bruke
4,8
Kundeservice
4,8
Funksjoner
4,5
Verdi for pengene
4,7

Anmeldelser etter størrelsen på bedriften (antall ansatte)

  • <50
  • 51-200
  • 201-1 000
  • >1 001

Finn anmeldelser etter vurdering

5
79%
4
19%
3
1%
2
0%
Tyler
Tyler
President i Canada
Verifisert LinkedIn-bruker
Eiendomstjenester, 2–10 ansatte
Har brukt programvaren i: 1–5 måneder
Anmelderkilde

The best out there, and still getting better!

5,0 for 4 uker siden Ny

Kommentarer: Love it! So far does everything we need it to in a great user friendly platform

Fordeler:

Ease of use, cross platform (great mobile app), great features

Ulemper:

Some features/settings not quite tweakable to how we need them… yet

Caleb
Maintenance Manager i USA
Høyere utdanning, 51–200 ansatte
Har brukt programvaren i: Men enn 1 år
Anmelderkilde

Great Work Order and Maintenance Management Program

5,0 for 3 uker siden Ny

Kommentarer: It has been one of the most helpful additions to our maintenance team in the past few years.

Fordeler:

The price is great for the product you get. It is a really easy program to use with a great mobile app for my team to track and complete work orders. It keeps everything really organized and is easy to track with projects.

Ulemper:

There are a couple of updates that I would like to see like tool check out programs and some more location options but it is a great program.

Verifisert anmelder
Verifisert LinkedIn-bruker
Kjemikalier, 51–200 ansatte
Har brukt programvaren i: 1–5 måneder
Anmelderkilde

decent for an entry level program

3,0 for 2 år siden

Kommentarer: Decent program to track work orders and manage assets. Very easy to use. Mobile app is helpful. not impressed with overall features and functionality. Data input way too time consuming.

Fordeler:

Very easy to use, mobile app is helpful.

Ulemper:

inability to mass edit in spreadsheet format, worksheets are time consuming and basic. Lack space to input details such as component info for equipment, specs, etc. Lack of many desired features and functionality. mobile app doesnt show all info or allow editing of info when it comes to inventory control etc.

Svar fra MaintainX

for 2 år siden

Hi there, Thanks for leaving a review for MaintainX. We are sorry to hear that your experience has been anything less than exceptional so far. We have a team available to assist with data input and help set up your organization for you. We would love the opportunity to learn more about your feedback and ensure that we have enabled all the functionality you are looking for. If we are missing any functionality, our team would love to understand what you need so we can include it on our roadmap. Feel free to reach out to us at your earliest convenience. Best, MaintainX

Alex
Alex
Maintenance Engineer UK i Storbritannia
Verifisert LinkedIn-bruker
Papir- og skogprodukter, 5 001–10 000 ansatte
Har brukt programvaren i: 6–12 måneder
Anmelderkilde

The only CMMS you should consider.

5,0 for 4 måneder siden

Kommentarer: When we made the decision to choose MaintainX as our CMMS, our account manager was very thorough and helped us to be up and running in a matter of days. We were already gaining benefit after around a month of use. Admittedly the team at MaintainX shouldered a lot of the workload, but it really helped. This kind of support is what I suspect makes MaintainX such an easy choice. People couldn't quite believe how fast we were able to integrate.

Fordeler:

MaintainX has much to offer. If I were to nail it down to one thing, I would need to point out that the ease of use comes first and foremost. It is the one thing my team have all fed back as the major factor when picking it up for the first time.

Ulemper:

I don't want to seem negative, because overall, the system is phenomenal. If pressed, I would have to say that compatibility with other software could be better. This isn't really a fair criticism though, as the team are constantly updating the system.

Donald
Maintenance Manager i USA
Maskineri, 51–200 ansatte
Har brukt programvaren i: Men enn 1 år
Anmelderkilde

Easy to use Great results

5,0 for 4 uker siden Ny

Kommentarer: Overall, maintainX is a great system that is still evolving to meet the customers needs. it has made tracking work orders for both scheduled and unsceduled work very easy and inventory managment is great.

Fordeler:

it is an easy to set up system, cloud based and moble friendly. The end users can navigatge the system from a phone or tablet with ease to manage assets, find parts, and complete work oreders.

Ulemper:

Scheduling module could use some help. It is difficult to schedule work that may have a differwent due date that scheduled date. Receiving against PO's is complicated because it does not account for partially received orders.